פעילויות ודקלומים לקיץ ולקייטנות / מירב האוסמן


1. יָם רָגוּעַ, יָם סוֹעֵר / נעמה אור
סִירָה קְטַנָּה עַל פְּנֵי הַמַּיִם שָׁטָה,
יָם רָגוּעַ וְשָׁקֵט.
גַּלִּים רַכִּים וּמְלַטְּפִים אַט-אַט.
שָׁטָה הַסִּירָה מִצַּד אֶל צַד.

פִּזְמוֹן:  
מַהֵר מַהֵר מַהֵר, הַיָּם סוֹעֵר
מַהֵר מַהֵר מַהֵר, הַיָּם  דּוֹהֵר.
גַּלִּים גַּלִּים קוֹפְצִים, מַיִם מַתִּיזִים.
הִנֵּה הִתְרַחֲקָה הָרוּחַ,
שֶׁקֶט שׁוּב שׂוֹרֵר.   

סִירָה קְטַנָּה עַל פְּנֵי הַמַּיִם שָׁטָה,
יָם רָגוּעַ וְשָׁקֵט.         
וּלְפֶתַע מִתְקָרֶבֶת רוּחַ, 
הַיָּם מַתְחִיל לְהִשְׁתּוֹלֵל.     

אביזר: בד כחול כמו מטפחת ועליו מצויירת סירה לחילופין ניתן לפעול עם שקיות נילון  גדולות .
פעילות: הילדים יפעלו בזוגות, בקטע האיטי יניעו את הבד בכיוונים שונים, פעם מצד אל צד, פעם קדימה וחזרה ופעם בפיתולים.
בפזמון המהיר: הילדים יקומו ויפעלו בקפיצות , דהירות ,סיבוב.שוב חוזר הבית האיטי .
בפזמון במהיר: הילדים יניחו את הבד על הרצפה וירוצו מסביבו ויראו תנועות של חתירה בידיים .
סיום: כל זוג כאילו יסתתר מתחת לבד.   

2. דִּקְלוּם הַמְּשׁוֹטִים / מירב האוסמן  
בְּתוֹךְ סִירָה קְטַנָּה אֵשֵׁב,
שָׁט אֲנִי בַּמַּיִם.
מַפְלִיג לַיָּם כְּמוֹ רַב חוֹבֵל
מְשׁוֹטִים לִי שְׁנַיִם.

כְּשֶׁהַיָּם גּוֹעֵשׁ סוֹעֵר,
שְׁתֵּי יָדַי חוֹתְרוֹת מַהֵר...
כְּשֶׁהַיָּם שׁוֹקֵט אַט-אַט,
אֲנִי חוֹתֵר לְאַט וְשָׁט...

כַּמָּה טוֹב, כַּמָּה טוֹב
בַּסִּירָה לָשׁוּט.
עִם מָשׁוֹט וְעוֹד מָשׁוֹט
זֶה מְאוֹד פָּשׁוּט.

וּכְשֶׁיֵּשׁ גַּלִּים גְּבוֹהִים
אֲנִי עוֹלֶה אֶל-עָל
וְגוֹלֵשׁ וְגוֹלֵשׁ...  
יַחַד עִם הַגַּל...

פעילות: נפרוש בד כחול גדול כמו ים, הילדים ישבו  סביב עם רגליים ישרות כשבכל יד יש משוט שעשוי מכף מטבח הצבועה בכחול רק בחלקה העילי. לחילופין ניתן לפעול רק עם הידיים .
בית א': חותרים יד יד. בית ב': חותרים מהר. בית ג': חותרים לאט. בית ד': כמה טוב... מקישים את המקצב: טט ט טט ט ושוב חותרים. בית ה: עולים עם המשוטים למעלה ויורדים בתנועת גלישה.

אביזר: מצנח סירה





3. יחפים / מירב האוסמן משחק עם חישוקים ים יבשה
יחפים נצעד בחול               כך נטבול את הרגליים
נזהר שלא ליפול                 מה נעים בתוך המים
אך אבוי החול כה חם         שוב נצא לצעוד בחול
חיש מהר נברח לים.          נזהר שלא ליפול.
                

פעילות: לפזר חישוקים - במרחב. המורה תקיש על התוף והילדים יצעדו בין החישוקים במשפט "חיש מהר נברח לים" הילדים יכנסו לחישוקים.
מטרה תנועתית: בפנים / בחוץ.
מטרה מוסיקלית: הליכה עפ"י המקצב הנשמע ושינויי הטמפו.


               

4. דיקלום הדג / מירב האוסמן
אחת ושתיים                
דג שוחה במים
עולה למעלה
צולל למטה
עושה סיבוב
ושוב ושוב
פותח את הפה
איזה דג יפה


פעילות: אפשרות א': נדמה את כפות הידיים לדג (נצמיד את כפות הידיים אחת לשניה ונזיז כתנועתו של הדג).
אפשרות ב': נפעל עם כל הגוף כמו דג השוחה במים.
מטרה תנועתית: רמות גובה
מטרה מוסיקלית: צלילים מחוברים, לימוד המושג לגטו.



                   



לפרטים מלאים צרו קשר עם המשרד:

טלפון משרד : 03-9527174
פקס משרד 03-9527173
מייל Info@MeiravMusic.co.il
 

 

קיץ
קיץ של שירים