הפעלות מוסיקה ותנועה לילדים בגיל הרך


הסבון
הסבון אחת ושתיים
מסבן את הידיים
כך משתי ידיי נופל
מתגלש ומתגלגל.

אז אותו לאט הרמתי
את גופי הקט סיבנתי
הכתפיים , הצואר
איזה ריח נהדר.

גם בבטן ובגב
שוב חמק לו השובב.
אט לאט אותו הרמתי
את גופי הקט סיבנתי.

הברכיים ,השוקיים
האצבעות של הרגליים
ועכשיו אני נקי
אמא בואי הסתכלי.

אז נתתי בו מבט
התגלגל הוא לאמבט
לסבון שלום אמרתי
במגבת התנגבתי.


שיעור בנושא סטקטו ,לגטו - מתאים מגילאי 3 ומעלה
היום נכיר את דוד סטקטו ודוד לגטו שניהם דודים במשפחת המוסיקה.
דוד סטקטו אוהב לקפוץ ואוהב כל דבר שקופץ, שואלים את הילדים מה הוא אוהב?
מנגנים לילדים צלילים קופצים .
ואילו בן דודו קוראים לו דוד לגטו הוא אוהב להתחבר ,לחבר בין כולם הוא לא אוהב לקפוץ
מה הוא אוהב ילדים? לנגן לילדים צלילים מחוברים.
פעילות:
1. השמעת השיר סטקטו לגטו מארץ התוים של גידי קורן ,להמחשה שתי דמויות : תו הפוך על מקל עם נקודה מעליו ופרצוף.ותו שני מחובר לעוד תו בקשת כשבין התוים יש גם פרצוף.
2. השיר מאוד יפה ,מהנה ומצחיק כי שני הדודים מתוכחים ביניהם.
בזמן השמעת השיר פעם שניה ,הילדים מציירים נקודות לדוד סטקטו וקשת לדוד לגטו.(באויר)
בקטע המצחיק ''סטקטו, לגטו'' כשזה חוזר הרבה פעמים הילדים מציירים ביד אחת נקודות וביד השניה קשת ,אני מנגנת מהר והם צריכים לעקוב אחרי (בפעילות הזאת יש יותר ממטרות מוסיקליות).פיתוח קשב וריכוז ,הפעלה מוטורית של הידיים וקורדינציה.
עצם החזרה של המושגים גורמת לילדים לשנן את שמות המושגים.
3. פעילות שניה עם היצירה ''רק בימי חול'' – הילדים מקשיבים ליצירה היפה הזאת ומקבלים קבוצה אחת – מקוש לכל ילד. קבוצה שניה מטפחות . הילדים מקשיבים לצלילים הקצרים בא' ומקישים במקוש על הרצפה לפי המקצבים.  וב-ב' הילדים עם המטפחות נעים ביניהם אם יש זמן אפשר להתחלף בתפקידים.
4. פעילות נוספת לפי השיר סטקטו לגאטו:
א. ''אני סטקטו קופץ קופץ קןפץ".(2)
אני נקודה מעל התו ,אז בואו קפצו איתי עכשיו.
מעבר: צלילים קופצים.
אני לגטו כמו קשת בענן.
אני מחבר בין התוים ,אז בואו נתחבר ביחד ילדים.
מעבר : מנגינה בלגטו.
קודם לצייר לילדים את הציור בעצמכן. .בבתים של השיר רק מקשיבים ואני שוב מראה את הדמויות. הציור מתבצע רק במעברים של השיר.
מציירים נקודות עלפי המקצב בסוף משפט.,במעבר השני מציירים קשת בסוף משפט , הציור חייב להיות מוסיקלי ולא סתמי.
כשמציירים ציור מוסיקלי צריך להקשיב לצלילים ולצייר תבניות מתוך היצירה או השיר.
5. לסיום נהנה מהציור שציירנו ונרקוד לצלילי השיר של וילנסקי ''סתיו'' בעיבוד אינטרומנטלי.
כמובן שהילדים אמרו שדוד ''לגטו'' אוהב מאוד את השיר הזה.



לפרטים מלאים צרו קשר עם המשרד:

טלפון משרד : 03-9527174
פקס משרד 03-9527173

מייל Info@MeiravMusic.co.il


הפעלות כלליות